reirreT
2010. jún. 18. 3:18

Bajban vagyok?

Üdv mindenkinek!

A segítségeteket szeretném kérni, kicsit aggódom az adataim biztonságáért. A legjobb lesz, ha leírom részletesen, mi történt.

Pár napja éjszaka/hajnalban unalmamban kattingattam és egy hirtelen impulzus hatására rendeltem egy MasterCardot a Moneybookerstől. Aki már rendelt, tudja, hogy az igénylés kikerülhetetlen része, hogy ott a böngészőben fel kell töltsek egy igazolvány másolatot, teljesen függetlenül attól, hogy már kaptak tőlem egyet regisztráláskor. Rajtam ne múljon a folyamat sikere, szerencsésen megtaláltam a winchesteren porosodó jpg-t és elküldtem nekik megint. Kaptam is egy automailt, hogy minden milyen ragyogóan ment, kérték várjak 24-48 órát. Hogy rajtam továbbra se múljon a folyamat sikere, vártam. Igéretükhöz híven küldtek is egy levelet a határidő előtt, hogy minden rendben, befejezhetem a rendelést. Úgy is tettem, s pár automail után már rá is álltam az utolsó 14 napra amit Moneybookers MasterCard nélkül kellett átvészelnem.

Közben kivettem az összes pénzem az UB-ről (csaltak :D), az egyedüli teremről, ahol játszottam mostanában. Az eredeti célom a Full Tilt volt, de a szolgáltatóm nem szereti a klienst (vagy fordítva... végülis teljesen lényegtelen az egész a sztori szempontjából, sem a Full Tilt, sem a (?) szolgáltató nem nem játszik szerepet a történetben). Kicsi töprengés után a jó öreg boss egyik termében, a PokerHeavenben kívántam szerencsét próbálni. Még 2005 (?) körül volt az, amikor a SportingBet megjelent Magyarországon, üdítő alternatívát nyújtva a Tippmix mellett. Az ő pókerkliensükön tanultam én is sok más emberrel egyetemben a játék alapjait és mivel azóta nem volt hozzá szerencsém, enyhe nosztalgikus érzéssel néztem ahogy a letöltési csík a képernyő bal oldalától a szemközti felé nyújtózik. Az új skinen az én standardemhoz képest meglepően gyorsan sikerült a regisztráció, már a depositnál jártam, amikor a második próbálkozásra sem fogadta el a terem a moneybookerses adataimat. Kissé szomorúan konstatáltam, hogy a várva várt találkozás elmaradt, bár a szoftverfrissítésükről szóló topik átfutása után ez a szomorúság cseppet elviselhetőbb már. Vissza a történethez, a LiveChaton rendelkezésemre álló rendkívül kedves PokerHeaven alkalmazott nagyon tapintatosan adta tudtomra az egyébként nem egyszerűen közölhető hírt, miszerint az IP-m blokkolva van náluk. Érdekes, gondoltam, aztán valami hátsó agytekervényből óvatlanul előbukkanó gondolat hatására akaratlanul is megkérdeztem, hogy hát végülis miért? Erre hirtelen nem tudott válaszolni, de megígérte hogy utánanéz és tájékoztat később.

Nézzük, hova tudnék még befizetni, hogy ne tudjak még véletlenül sem nyugodtan meccset nézni egy pár napig, a Cake pókerre találtam valami reload bónuszt. Most mondhatnám azt a jól hangzó kifejezést, hogy a Cake Póker még annyira sem fog szerepet játszani az egész mesében, mint a Full Tilt, de az igazság az, hogy hajszálpontosan ugyanannyira nem fog... Így meg már nem is hangzik olyan jól. A lényeg a lényeg, előbb utóbb visszavetett a böngésző a Moneybookers oldalára és itt láttam, hogy a számlám zárolva van. A feloldáshoz kérnek egy lakcímet igazoló számlakivonat másolatot és a jóbol sosem elég alapon a már kétszer elküldött passport.jpg -t. Elküldtem a kért másolatokat és kíváncsian vártam hogy mikor tudok újra az asztalokhoz ülni, ugyanis ha a sportfogadásból a WillHilles pókerre áthúzott €7.5 -ból NL2 szinten becsődölök, lehet egy életre elmegy a kedvem az egésztől.

Az elküldött fájlokra szerintem Moneybookerses ügyfélként emlékeim szerint először személyre szóló levelet kaptam. A szokásos egy oldal helyett két sor fogadott a megnyitáskor, rögtön egy typoval. A recent login activity és a proxy szerver valamint VPN használatáról faggató két kérdés rendkívül gyanakvóvá tett, ugyanis a VPN-ről még úgy ahogy tudom is, hogy micsoda, de a proxy servernek csak a neve ismerős, viszont hogy honnan, az már nem ugrik be. Mindenesetre rendkívül magabiztosan állítottam, hogy én ugyan nem használom a fent említett betükombinációkat, sőt felajánlottam hogy akár küldhetek még egy útlevélmásolatot is. Később egy nálam informatikában jártasabb (mondjuk ez nem egy nagy mutatvány) személy megerősített, hogy tényleg nem használok ilyesmit. Ennek pár napja és a Moneybookers azóta nem jelentkezett, a számlámat viszont továbbra is zárva tartja. Egyelőre még tartom magam az NL2-n, de vajon itt van-e az ideje, hogy elkezdjek aggódni?

Komoly(abb)ra fordítva a szót, hol lehet a hiba, hogy egymástól két független site is hirtelen lezárja az accountomat? A PokerHeavenbe belépni nem tudok, egy automata levelet küldtek, hogy kérik egy személyazonosságot igazoló dokumentum másolatát, de nem igazán akarom rászoktatni őket is... A kérdésemre választ, hogy miért is volt blokkolva az IP-m, még nem kaptam. Egyelőre ott járok, hogy ma mindkettőtől megkérdeztem, hogy mi az oka ennek a lezárás/ellenőrzés kombónak, persze a másik cég említése nélkül, nem akarok még nagyobb gyanúba keveredni, hogy nekem minden site-tal bajom van... Igazság szerint jó lenne ha megnyugtatnátok, hogy minden rendben van és ez csak a variancia okozta véletlen egybeesés, de ha mégsem, hol lehet a baj, és mit csináljak, hogy biztonságban tudjam az IP-m/accountjam/adataim?



(Rájöttem, hogy ha nem találok egy tag-et a szöveg kódolásához, a fenti menüben lévő "Taglista" nem fog segíteni)

Élő ügyfélszolgálat