Póker Fórum Archívum > Törvényi háttér > "Elérhetetlen" Online Szolgáltatás

ronInter
2022. nov. 2. 15:27

"Elérhetetlen" Online Szolgáltatás

Sziasztok!

Nem szerencsejáték szolgáltatóról van szó, de mivel online, így a közös pont miatt hátha tud(nak) valaki(k) 1-2 jó tanácsot mondani.

Tehát adott egy online szolgáltató, aki a ToSban (Működési Szabályzatában) a szlovén jogra hivatkozik:

"Any claim relating to eRevollution's web site shall be governed by the laws of Slovenia without regard to its conflict of law provisions."

viszont miután nem tudtuk a nézeteltérésünket rendezni a supporton/tulajokon keresztül, elkértem tőlük a szolgáltatást üzemeltető cég nevét és székhelyét*, mely adatok megadását kétszeri kérésre is megtagadták.

*Régebbi munkám miatt is tisztában vagyok vele, hogy az alap az lenne, hogy egy Impresszum vagy Legal Notice részben a szolgáltató feltünteti ezeket az adatokat, és ennek hiányában nem túl bölcs dolog egy szolgáltatást igénybe venni, de...

Először is ezen adatok hiányában az ECC-NET (Európai Fogyasztói Központok Hálózata) nem tudott segíteni, de leírtak pár lehetőséget, amit megpróbálhatok. Az egyik ilyen a Bajor Környezet- és Fogyasztóvédelmi Hivatallal való kapcsolatfelvétel volt (mivel pingelés után megállapítható, hogy a weboldalt egy müncheni cég tárhelyéről üzemeltetik, Contabo GmbH).

Érdemben a németek se segítettek sokat, de legalább leírták, hogy náluk milyen jog-/törvénysértések esetén kérhetők ki egy weboldal üzemeltetőjének adatai a tárhely szolgáltatótól. Valamint azt tanácsolták, hogy először a magyar hatóságokkal vegyem fel a kapcsolatot, és ha ők igénylik a nyomozásuk/vizgálódásuk során, akkor fel fogják venni a kapcsolatot a német hatóságokkal.

A szolgáltató "vétségeit" a megfelelő hatóság(ok)nak (Rendőrség, NAIH - Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, Lakóhelyem szerinti Fogyasztóvédelmi Hatóság) felsoroltam, melyek alapján a németeknél kikérhetők a számomra szükséges adatok egy EUFMH-hoz (Európai fizetési meghagyásos eljárás), ezek pedig a következők voltak: Személyes jogok megsértése, Sértő tartalom megosztása (illetve annak megtűrése a szolgáltatást üzemeltetők által), illetve a(z internetes) Csalás.

Hát mondanom se kell, hogy a magyar hatóságok nem vették igénybe a németek segítségét, igen gyorsan közölték, hogy ők tehetetlenek ebben a helyzetben. Részletekbe nem mennék bele, egyedül a Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársával való beszélgetésből emelnék ki egy dolgot: tehát szerinte/szerintük valóban jogos a reklamációm/problémám, de a cég adatainak hiányában nem tehetnek semmit, mivel nekik nem feladatuk (illetve képzettségük sincs meg rá) egy online weboldal utáni nyomozás, ami bárhol lehet a világon. Na, de pont ez az. Nekik ezzel kapcsolatban semmi dolguk nem lett volna, mert a tárhely szolgáltatót már beazonosítottam (ahonnét a németek segítségével ki kellene kérni az üzemeltetők adatait), sőt még a Paypal fizetéseknél látható e-mail cím alapján két üzemeltető Facebook profilját is megtaláltam (egy másik weboldalon egyértelműen látszik, ahol három üzemeltetőről még fénykép is van, hogy a férj az egyik programozó, a feleség Paypal accountjára pedig a pénz megy). És ráadásul ez a szolgáltatás nem valahol a világ másik végén lévő szerverről működik, hanem egy németről, tehát egy Európai Unióban (legálisan) bejegyzett tárhely szolgáltató gépéről.

Oké, hivatalos adatok nincsenek, de megvan a tárhely szolgáltató (Contabo GmbH) és két üzemeltető is, akik szintén európai uniós ország állampolgárai (horvátok), tehát még csak "nyomozniuk" se kell, mert én már megtettem bárki számára elérhető eszközökkel (és még csak IT-s szakember se vagyok). Tehát szó sincs arról, hogy a helyi "IT-gurut a kocsmából" kértem meg, hogy szerezze be ezeket az adatokat ilyen-olyan módszerekkel. Nyilván, ha így tettem volna, akkor már a nevek mellé a lakcím is meglenne, ami még kell egy EUFMH beadásához.

Persze aztán ügyvédek honlapján is kutakodtam, és az egyiken olvastam egy szomorú megállapítást, hogy online ügyek tekintetében elég rugalmatlanok/nincs mindenhol informatikai szakember (ő a Rendőrséget említette meg, de a tapasztalataim azt mutatják, hogy a Fogyasztóvédelemnél se jobb a helyzet), aki a szükséges lépések megtételében tud segédkezni. Így amikor a(z internetes) Csalás kapcsán tett ügyfélkapus feljelentésemet az ORFK-től leküldték a Megyei majd a Járási Rendőrkapitányságra, azzal már el is vesztettem az esélyét, hogy valaki olyan nézzen rá az ügyemre, aki érdemben is tudna tenni valamit.

Tehát a meglévő információk (német szerverről való üzemeltetés, 2 üzemeltető) nem elegek, hogy a németekkel felvegyék a kapcsolatot?

Igazából mindegy is, mert ezek szerint nem. Viszont, ha teszek egy incidens bejelentést a Nemzeti Kibervédelmi Intézet felé, akkor ők tesznek-e érdemi lépéseket? Vagy rögtön forduljak újra a németekhez (Bajor Körny- és Fogyvéd Hivatal) az első e-mail óta beszerzett információkkal (+ az általuk felsorolt esetekre felhozott példákkal), és az ő válaszuk alapján menjek tovább a Müncheni Ügyészség felé?

Vagy létezik, hogy hiába működik Münchenből a "szolgáltatás", senki nem fog tenni semmit? Ha nem gyerekpornóról vagy szélsőséges csoportokba való toborzásról van szó, akkor senkit se érdekel, hogy mi történik online, legyen az akár egy európai szerver?

Bármilyen segítséget/hasonló tapasztalatok megosztását (és sikeres megoldásokat) szívesen fogadok! : )

EuroSuperPoker
Válasz ronInter kommentjére
2022. nov. 2. 16:52

Mit szolgaltat ill mennyibe fajt neked?

ronInter
Válasz ronInter kommentjére
2022. nov. 10. 20:55

Egy böngészős játékról van szó. A sikertelen Paypal Dispue-ok során a nekik írt üzenetemben ~600 euróról írtam, de ebben csak az akkor 6 hónapba beleférő tranzakciók vannak benne. (Paypal Dispute-ot csak 6 hónapnál nem régebbi vásárlásra indíthatsz)

Ez nem olyan sok, de EUFMH során mindent visszakérhetek tőlük, amit a játék 2016-os indulása és kb. 2021 eleje között elköltöttem náluk. Amiből akár egy ügyvéddel beszélhetnék, hogy van-e értelme beperelni őket az engem (is) a magyarságom miatt ért sértegetések kapcsán, illetve a már említett személyes jogok megsértése miatt. Nem tudom le lehetne-e gombolni róluk pár milliót, de ha viccesnek gondolták a 2020-2021es hozzáállásukat (miután a játékosok nagyobb hányada addigra elkopott), akkor megnézném az arcukat egy polgári per során is, hogy az mennyire lenne vicces számukra :)

Élő ügyfélszolgálat