Az elemző cég felmérése szerint a növekedést jelentős mértékben elősegíti a szélessávú Internet penetráció növekedése és egyéb technikai újdonságok, mint például a WAP technológia is elterjedése is.
Más területről példaként hozza fel a World of Warcraft nevű online játszható és igen nagy népszerűségre szert tett kalandjátékot, amely már megjelenése első évében 100 millió dolláros bevételt generált. Itt az elemzés kitér az internetes játékok szociális aspektusaira is, miszerint sokak számára a játékélmény mellett a közösséghez történő csatlakozás érzése, és az ebben a közegben való játék is igen fontos szempont lehet. Ez utóbbi tényező pedig jelentősen felgyorsítja az online játszható játékok elterjedését.
Az elemzés kitér a brit piacra is, amely jelenleg 4 millió fősre tehető. Itt jelentős növekedésre számítanak, miután a közelmúltban az angol parlament által elfogadott Gambling Act nevű törvény szabályozza az online szerencsejátékot és zöld utat biztosít az abban érdekelt cégek számára.