Már évek óta elérhetők online szerencsejáték szolgáltatások mobiltelefonokról, ám ezek sokáig nem számítottak népszerűnek a játékosok körében. Ennek oka, hogy a szolgáltatóknak nem sikerült megfelelnie a játékosok alapvető elvárásainak, ugyanakkor a technológia fejlődésével jelentősen előreléptek ezen a téren az elmúlt időszakban. Ennek megfelelően ugrásszerűen nőtt a felhasználók száma, és a mobilpiac az online szerencsejáték ágazat egyik fontos területévé vált.
Idén november 21-22-én megrendezték az első Mobil és Tablet Szerencsejáték Csúcstalálkozót (Mobile & Tablet Gambling Summit) a londoni Royal Garden Hotelben. Az iparág több mint 160 képviselője vett részt az eseményen, a gyorsan növekvő ágazat jelenéről, jövőjéről értekeztek.
Az egyik felszólaló Joel Keeble, a H2 Gambling elemzője volt, aki elmondta, adataik alapján az interaktív szerencsejáték-piac 26,1 milliárd eurós éves bevételt generál, évente pedig 8,8%-kal növekszik. A mobil szerencsejáték-piac 3,4 milliárd eurót hoz évente, az éves növekedési ráta pedig 16,8%. A mobil szerencsejáték-piac legfontosabb területe jelenleg Japán, ők adják a rendszeres felhasználók 57%-át, de India, Kína, Skandinávia és az Egyesült Királyság is kiemelt jelentőségű, valamint az Egyesült Államok is az lehet, de mint ismert, ott a szabályozás kellős közepén tartanak. A jövőt Afrika jelentheti.
Keeble a nehézségek között említette a szabályozásoknak való megfelelést: bár a szabályozott piacok rendkívül fontosak, de mint mondta, számos fejlesztésre van még szükség emiatt, például javítani kell a helymeghatározás technológiai hátterét.
Aideen Shortt, a konferencia elnöke, illetve az iGaming Business Mobile Gambling Report egyik szerzője kiemelte, a szolgáltatóknak figyelnie kell arra, hogy más irányú fejlesztések szükségesek a mobil és tablet szerencsejáték alkalmazásokhoz. Amíg a tableteket rendszerint otthon, kényelmes környezetben használják, a mobilokat jellemzően utazás közben, egy kézzel. Amennyiben a jövőbeni fejlesztések nem veszik figyelmebe az ehhez hasonló szempontokat, felhasználókat veszthetnek a vállalatok.
Shortt hozzátette, hogy a natív alkalmazás vs. HTML5 vita még mindig megosztja a fejlesztőket, és máig nem sikerült közelebb kerülni a helyes irányhoz.
Utóbbi téma többször is előkerült a felszólalásokban. A Betway például kifejlesztett egy olyan alkalmazást, amely már elérhető az Egyesült Királyság Apple Store-jában és hamarosan Európa több országában az lesz. Paul McManus a cég képviseletében diplomatikusan annyit mondott, csapatuk olyan hibrid HTML5 változatot fejleszett ki a mobil oldalra, amely magábban foglalja a natív alkalmazást is.
A fentiek természetesen csak apró szeletét jelentik a konferencián elhangzottaknak. Ami egyértelmű, a mobil szerencsejáték piac a szolgáltatók, fejlesztők várakozásánál jóval gyorsabban haladja majd meg a PC-ken folytatott szerencsejátékot, és egyértelműen a piac legnagyobb várakozással tekintett szegmensének számít.
Idén november 21-22-én megrendezték az első Mobil és Tablet Szerencsejáték Csúcstalálkozót (Mobile & Tablet Gambling Summit) a londoni Royal Garden Hotelben. Az iparág több mint 160 képviselője vett részt az eseményen, a gyorsan növekvő ágazat jelenéről, jövőjéről értekeztek.
Az egyik felszólaló Joel Keeble, a H2 Gambling elemzője volt, aki elmondta, adataik alapján az interaktív szerencsejáték-piac 26,1 milliárd eurós éves bevételt generál, évente pedig 8,8%-kal növekszik. A mobil szerencsejáték-piac 3,4 milliárd eurót hoz évente, az éves növekedési ráta pedig 16,8%. A mobil szerencsejáték-piac legfontosabb területe jelenleg Japán, ők adják a rendszeres felhasználók 57%-át, de India, Kína, Skandinávia és az Egyesült Királyság is kiemelt jelentőségű, valamint az Egyesült Államok is az lehet, de mint ismert, ott a szabályozás kellős közepén tartanak. A jövőt Afrika jelentheti.
Keeble a nehézségek között említette a szabályozásoknak való megfelelést: bár a szabályozott piacok rendkívül fontosak, de mint mondta, számos fejlesztésre van még szükség emiatt, például javítani kell a helymeghatározás technológiai hátterét.
Aideen Shortt, a konferencia elnöke, illetve az iGaming Business Mobile Gambling Report egyik szerzője kiemelte, a szolgáltatóknak figyelnie kell arra, hogy más irányú fejlesztések szükségesek a mobil és tablet szerencsejáték alkalmazásokhoz. Amíg a tableteket rendszerint otthon, kényelmes környezetben használják, a mobilokat jellemzően utazás közben, egy kézzel. Amennyiben a jövőbeni fejlesztések nem veszik figyelmebe az ehhez hasonló szempontokat, felhasználókat veszthetnek a vállalatok.
Shortt hozzátette, hogy a natív alkalmazás vs. HTML5 vita még mindig megosztja a fejlesztőket, és máig nem sikerült közelebb kerülni a helyes irányhoz.
Utóbbi téma többször is előkerült a felszólalásokban. A Betway például kifejlesztett egy olyan alkalmazást, amely már elérhető az Egyesült Királyság Apple Store-jában és hamarosan Európa több országában az lesz. Paul McManus a cég képviseletében diplomatikusan annyit mondott, csapatuk olyan hibrid HTML5 változatot fejleszett ki a mobil oldalra, amely magábban foglalja a natív alkalmazást is.
A fentiek természetesen csak apró szeletét jelentik a konferencián elhangzottaknak. Ami egyértelmű, a mobil szerencsejáték piac a szolgáltatók, fejlesztők várakozásánál jóval gyorsabban haladja majd meg a PC-ken folytatott szerencsejátékot, és egyértelműen a piac legnagyobb várakozással tekintett szegmensének számít.