A 2022-es orosz invázió Ukrajna ellen 2022. február 24-én vette kezdetét, amikor Oroszország hadműveletet indított Ukrajna ellen. Ez a legnagyobb katonai konfliktus Európában a második világháború óta. A háború számos területre jelentős hatást gyakorol, például az energiaárakra, az ellátásra, a kereskedelemre és a pénzügyi szektorra. Még az online pókerre is.
A globális online cash game játékosforgalom február 23-én még a 26 ezres átlag körül mozgott, az orosz invázió kezdetét követően viszont azonnal zuhanni kezdett, jelenleg 23 ezres az átlag, és nem biztos, hogy ez a padló. Ez jelenleg 11%-os visszaesés.
Nem meglepő módon a kelet-európai szolgáltatókat érte a legnagyobb csapás, de a piacvezető szolgáltatók és megérezték a háború hatását.
A GGPoker cash game játékosforgalma 10%-ot csökkent, a PokerStars-é még többet, 15%-ot. Emiatt egyébként, bár a PokerStars kevéssel vezetett az elmúlt hetekben a GGPoker előtt a játékosforgalmi rangsorban, most újra a GGPoker került az élre. A GGPoker heti átlaga 5.800 játékos, a PokerStars-é 5.600 játékos.
A nagyok mögött felsorakozó szolgáltatók közül az iPoker és a 888poker is nagy vesztes, egyaránt 13%-ot esett a játékosforgalmuk, a WPN-é pedig 10%-ot - a kisebb csökkenés miatt a WPN megelőzte az iPokert. A partypokerre ugyanakkor nem volt érezhető hatása a háború kitörésének, hiszen ők már korábban kivonultak az orosz piacról.
Azok a szolgáltatók, amelyek kimondottan a kelet-európai piacra koncentrálnak, hatalmas csapást szenvedtek el. A teljes kelet-európai piac 35%-ot zuhant néhány nap alatt. A térség egyik legnépszerűbb szolgáltatója, a PokerDom, játékosai 20%-át vesztette el, az ukrán székhelyű - és a háború kitörése után az oroszokat kitiltó - PokerMatch pedig gyakorlatilag a földbe állt, itt 60%-os a csökkenés.
A szegregált piacokat viszont nem érintette a háború, az európai szabályozott közös piacon, vagy éppen az olasz piacon nem tapasztalható csökkenés.
Az orosz játékosok többségét akár tartósan is elveszíthette az online póker piac, főként a rekreációs játékosokat, egyrészt az oroszokat érintő szankciók miatt - számos orosz bankot kizártak a nemzetközi pénzátutalásokhoz használt kommunikációs rendszerből, ami miatt a játékosok nem tudnak utalásokat végrehajtani -, másrészt a rubel elértéketelenedése miatt.
A globális online cash game játékosforgalom február 23-én még a 26 ezres átlag körül mozgott, az orosz invázió kezdetét követően viszont azonnal zuhanni kezdett, jelenleg 23 ezres az átlag, és nem biztos, hogy ez a padló. Ez jelenleg 11%-os visszaesés.
Nem meglepő módon a kelet-európai szolgáltatókat érte a legnagyobb csapás, de a piacvezető szolgáltatók és megérezték a háború hatását.
A GGPoker cash game játékosforgalma 10%-ot csökkent, a PokerStars-é még többet, 15%-ot. Emiatt egyébként, bár a PokerStars kevéssel vezetett az elmúlt hetekben a GGPoker előtt a játékosforgalmi rangsorban, most újra a GGPoker került az élre. A GGPoker heti átlaga 5.800 játékos, a PokerStars-é 5.600 játékos.
A nagyok mögött felsorakozó szolgáltatók közül az iPoker és a 888poker is nagy vesztes, egyaránt 13%-ot esett a játékosforgalmuk, a WPN-é pedig 10%-ot - a kisebb csökkenés miatt a WPN megelőzte az iPokert. A partypokerre ugyanakkor nem volt érezhető hatása a háború kitörésének, hiszen ők már korábban kivonultak az orosz piacról.
Azok a szolgáltatók, amelyek kimondottan a kelet-európai piacra koncentrálnak, hatalmas csapást szenvedtek el. A teljes kelet-európai piac 35%-ot zuhant néhány nap alatt. A térség egyik legnépszerűbb szolgáltatója, a PokerDom, játékosai 20%-át vesztette el, az ukrán székhelyű - és a háború kitörése után az oroszokat kitiltó - PokerMatch pedig gyakorlatilag a földbe állt, itt 60%-os a csökkenés.
A szegregált piacokat viszont nem érintette a háború, az európai szabályozott közös piacon, vagy éppen az olasz piacon nem tapasztalható csökkenés.
Az orosz játékosok többségét akár tartósan is elveszíthette az online póker piac, főként a rekreációs játékosokat, egyrészt az oroszokat érintő szankciók miatt - számos orosz bankot kizártak a nemzetközi pénzátutalásokhoz használt kommunikációs rendszerből, ami miatt a játékosok nem tudnak utalásokat végrehajtani -, másrészt a rubel elértéketelenedése miatt.